Интернет-зависимостта на учениците поставя нови проблеми пред
превантивната педагогика и в частност пред превантивната дейност. Необходимо е
да се насочат усилията на редица субекти: на децата, родителите, учителите,
ръководителите на извънучилищни учреждения и на всички възрастни, работещи с
деца. Първа крачка за превенция на Интернет-зависимостта е диагностика за
наличие на такова пристрастие.
В съдържателен план превантивната дейност е свързана с целенасочена и
планомерна работа за формиране на системни компютърни умения и създаване на
положително отношение към компютърните технологии. Наред с това е важно
учениците да се информират за вредата от Интернет-зависимостта. С тази цел се
използват лекции и беседи; анализ на резултати от изследвания, разкриващи
вредата от Интернет-зависимост; разясняване на различни казуси, свързани с
проблема; усвояване на съвременни техники за приобщаване на детето към други
интересни видове дейност и т.н.
Съчетаването на дневния режим с диалога преди, по време и след използване
на Интернет позволява да се обърне внимание на детето за правилен избор на
съдържание, критично да оцени положителното и негативното, което е видяло и
прочело.
Няма коментари:
Публикуване на коментар