Роля на училището за превенция

Интернет-зависимостта на учениците поставя нови проблеми пред превантивната педагогика и в частност пред превантивната дейност. Необходимо е да се насочат усилията на редица субекти: на децата, родителите, учителите, ръководителите на извънучилищни учреждения и на всички възрастни, работещи с деца. Първа крачка за превенция на Интернет-зависимостта е диагностика за наличие на такова пристрастие.
В съдържателен план превантивната дейност е свързана с целенасочена и планомерна работа за формиране на системни компютърни умения и създаване на положително отношение към компютърните технологии. Наред с това е важно учениците да се информират за вредата от Интернет-зависимостта. С тази цел се използват лекции и беседи; анализ на резултати от изследвания, разкриващи вредата от Интернет-зависимост; разясняване на различни казуси, свързани с проблема; усвояване на съвременни техники за приобщаване на детето към други интересни видове дейност и т.н.
Съчетаването на дневния режим с диалога преди, по време и след използване на Интернет позволява да се обърне внимание на детето за правилен избор на съдържание, критично да оцени положителното и негативното, което е видяло и прочело.

Няма коментари:

Публикуване на коментар